هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

اخترک

ویژه برنامه ی نجوم 

 

گاهی به آسمان نگاه کنیم

چرا گاهی؟ چرا فقط امسال که میگن سال نجومه!

شاید اگه همه یه جورایی از زمین دل بکنیم و از دلبستگی هامون کم کنیم آسمونی میشیم ، اونوقت به جای "گاهی" میگیم همیشه یه نگا به آسمون بنداز...  از امروز به خودمون قول بدیم سعی کنیم بیشتر به راز و رمزهای جهان پی ببریم...

بیست وهشتم خرداد به مناسبت سال نجوم و روز ساعت آفتابی(31 خرداد) نمایشگاهی از پوسترهای نجومی و آثار بچه ها که قبلا کار کرده بودند برگزار کردیم (شامل معرفی شخصیت های نجومی ، آیات قرآنی در رابطه با نجوم، نجوم در ادبیات، نقاشی های تخیلی و موجودات فضایی که با سفال کار کرده بودند) در کنار این نمایشگاه کارگاه ادبی، نقاشی و ساخت ساعت آفتابی برپا بود، و همچنین غرفه ای را به محصولات کانون که در رابطه با نجوم بود اختصاص داده بودیم.

در این ویژه برنامه ،از آقای طباطبایی (یکی از اساتید نجوم استان آذربایجان غربی) دعوت کرده بودیم که بچه ها را بیشتر با نجوم آشنا کنند، سخنرانی ایشان در رابطه با  نجوم و جهان بود. همچنین آقای عباسی(یکی از اساتید علوم اسلامی) نجوم را از دیدگاه قرآن برای بچه ها بحث کردند. و به این ترتیب برنامه ی ما رو آسمونی تر کردند.  اما برنامه  بدون رصد شبانه ماند بخاطر ابرایی که همچون چادری خاکستری چهره ی شفاف آسمون را پوشونده بودند. اما خورشید در پشت همین لایه ی خاکستری چهره ی زیباشو پیدا بود.