هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

یه خبر آسمونی

تروم 

من گم شده ام...

اسم من تروم است، سیاره ی من آسمانش صورتی است

سیاره ی من خاکش سرخ است...

سیاره ی شما چقدر عجیب است

- تروم تو چه جوری به سیاره ی ما اومدی؟

اسم من تروم است. سیاره ی من کجاست؟؟   

 

(تروم یک ربات فضایی ست به سیاره ی زمین آمده و دنبال راهی برای برگشت به سیاره ی خودش است...بچه ها کمکش کنید) 

 

تروم با بچه ها

 

کلاس آسمان نما 

بچه ها چشماتونو ببندین...آماده ی سفر باشین... 

(وایییی چقد قشنگه....چه ستاره هایی)

همراه با نمایشگاه نجوم

با کارگاه ادبی و یک قصه ی تخیلی

نمی دونم چی شد که یکدفعه سر از سیاره ی عجیبی درآوردم ، قبلا چیزهایی در مورد مشتری ، زهره ، زحل وزمین شنیده بودم، اما این یکی عجیب غریب بود، با اون یکی ها فرق می کرد، سیاره ی جدید رنگش بنفش بود، دوروبرم پر از آدمک های شاخ دار بود، راستش اول ترسیدم، و شوکه شدم، اما اونا با من کاری نداشتن و با مهربونی دستمو گرفتن و اطراف رو نشونم دادند، اونا دماغ نداشتن، خدا میدونه چه جوری نفس می کشیدن، اونا بچه دار نمی شدن و تازه عمر ابدی هم داشتن، اولش حسودیم شد، اما اونا از این وضعیت راضی نبودند و مشکلات زیادی داشتند، داشتم اطراف رو می گشتم که یکدفعه صدای آشنایی گفت: بلند شو مدرسه ات دیر شد...!

نویسندگان : سیما سلیمی- شیرین اسماعیل زاده- کلاس سوم راهنمایی- مدرسه ی راهنمایی شاهد 

 

آثار نقاشی بازدید کنندگان 

 

امیر الیاسی- چهارم ابتدایی-مدرسه ی شهید رجایی 

 

هیرو بهشتی- سوم راهنمایی -مدرسه ی شاهد 

 

 

اوین لاهوتی- سوم راهنمایی -مدرسه ی شاهد 

 

 

عروسک ربات زمان- افسانه بازیار(مسئول مرکز) 

 

کارگاه ادبی 

بازدید از نمایشگاه 

یه خبر ، یه برنامه، یه آسمون و هفت گنبد

 

آسمان های هفتگانه و زمین و هرکس درآنهاست او را تسبیح می گویند، و هیچ چیز نیست مگر این که در حال ستایش، تسبیح او می گویند، ولی شما تسبیح آنها را در نمی یابید.(اسراء44) 

 

بچه ها، از این طرف، این راه به آسمون میره، اگه آسمون رو دوست دارین، اگه دوست دارین در موردش بیشتر بدونین، خوب جایی اومدین،

دستت رو به من بده ، شروعش اینجاست، یک منظومه با میلیونها ستاره، اینجاست که میتونی کشف کنی،..

توقف کن و خوب نگاه کن!  

 

(برپایی نمایشگاه نجوم از تاریخ 12 اردیبهشت الی 22 اردیبهشت، بازدید برای گروه سنی : ج، د، - دختر و پسر)

ادامه ی عکس ها را در هاوری ببینید

www.kanoonmahabad2.blogfa.com

 

بیق/جیق 

 

آشنایی با صور فلکی فصل بهار

 

 

نمایشگاه نقاشی اعضا

  

آثار سفال- موجودات فضایی 

 

 

قصه های تخیلی

 

 اجرای نمایش عروسکی چرخ گردون

روز نجوم گرامی باد

مرکز فرهنگی هنری مهاباد 2

ویژه برنامه به مناسبت روز نجوم  

 برپایی نمایشگاه

تاریخ شروع نمایشگاه : 89/2/12

فضا سازی با ربات ،طرح دیواری، تلسکوپ های کاردستی

نمایشگاه نجوم(پوستر های نجوم،معرفی شخصیت، طرح های نجومی و نشریات دیواری، نقاشی ، سفال ، کاردستی ،آثار ادبی و نمایش عکس)

ساخت  ساعت آفتابی(آشنایی با ساعت آفتابی)

ایستگاه نقاشی                                                                      

ایستگاه ساخت  قصه های نجومی  و موجودات تخیلی

ایستگاه منظومه ی جدید من(نام گذاری سیارات جدید توسط بچه ها)                           

نمایش عکس  همراه با توضیحات علمی

نمایش عروسکی چرخ گردون 

(ماه از مدار خود خارج می شود و به هوای پیدا کردن یار و همدمی مثل خودش از زمین دور می شود....)

کارگاه آسمان نما و نمایش صور فلکی بهار

نمایشگاه با حضور تروم رباتی که از سیاره ای دیگر آمده و با بچه ها صحبت می کند ، به سوالات بچه ها پاسخ می دهد

دعوت از مدارس (پنجم و راهنمایی)

گروه سنی : ج، د، - دختر و پسر به مدت 5 روز

ساعت شروع برنامه : 15 الی 18 (بازدید از نمایشگاه ، استفاده از کارگاه ها، نمایش اسلاید وتوضیحات نجومی)

هدف : آشنایی بچه ها با نجوم  

منتظر پست بعدی ما باشید