هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

چرخ و فلک( نمایش عروسکی چرخ گردون)

سلام

سرم شلوغ بود! مشغول آماده شدن برای جشنواره ی نمایش عروسکی، نمایش چرخ گردون، همون که ماه داره ، ستاره و سیاره داره! همون که شبش سیاهه اما یه عالمه ستاره داره! همون که ماهش قهر میکنه و میره که جفتشو پیدا کنه!

نمایش چرخ گردون رو با کمک بچه های گروه سنی "د" آماده کردیم، تلفیقی از انیمیشن و عروسک میله ای ، ساده تر از همیشه ، اما خلاق...

رفتیم جشنواره ی منطقه ای "قم" ... رفتیم که کارمون رو اجرا کنیم و بگیم که چقد با آسمون دوستیم، تازه امسال سال نجوم هم هست...خواستیم بگیم یه کار کوچیک واسه امسال که آسمونیه...

نرفتیم که برنده بشیم...اصلا! عمرا!  

اما فکر کنم داورا حرفای دلمون رو شنیدند و ما رو کنار گذاشتند ...

مهم نیست! ما که نخواسته بودیم واسه جشنواره کار کنیم ، فقط خواستیم بگیم...آسمون..همه جوره دوستت داریم....

(و حکایت همچنان باقی ست... من عاشق نمایش عروسکیم...و حرفای دلمو عروسک میکنم میارم رو صحنه...برام دعا کنین...)

چرخ گردون(معرفی شخصیت)


بابک امین تفرشی : (متولد ۱۳۵۷ در تهران) ستاره‌شناس ایرانی است. وی مدتی سردبیر مجله نجوم بود. هم‌چنین او عضو هیئت امنای ستاره‌شناسان بدون مرز و مجری یکی از پروژه‌های سال بین‌المللی نجوم ۲۰۰۹ است.

امین تفرشی در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب جایزه عکاسی علمی بنیاد لنر نیلسون شد. 

 

 بابک امین تفرشی روزنامه نگار علمی و ستاره شناس فعال ایرانی موفق شد جایزه مسابقه عکاسی علمی لنارت نیلسون در سال 2009 را به دست آورد .

 

 

  

نشریه نیوساینتیست طی گزارشی به معرفی بابک تفرشی عکاس ایرانی و برنده جایزه عکاسی علمی لنارت نیلسون در سال 2009 پرداخته و تصاویری از آثار وی را به نمایش گذاشته است. هیئت داوران این مسابقه از تصاویر وی به عنوان "احیای آسمانهای شب که بسیاری از انسانهای مدرن شانس تماشای آن را از دست داده اند" یاد کرده اند.

همچنین مدیریت گروه "جهان در شب" (World At Night) را به عهده دارد و عضو برد مشاوران ستاره شناسان بدون مرز است. وی به عنوان یک روزنامه نگار علمی، ستاره شناس فعال و عکاس طبیعت و نجوم شناخته شده است و در سالهای 1376 تا 1386 سردبیری مجله نجوم تنها مجله مشهور علم نجوم در خاورمیانه را به عهده داشته است.

ادامه مطلب ...