هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

هفت گنبد

وبلاگ نجوم...شعر - قصه- اخبار نجومی- معرفی شخصیت

اخترک

استقرار زمین

کیست که زمین را محل استقرار قرار داده است؟(سوره نمل) که ساختمان ها روی آن ایستاده و زمین نمی ریزند.

چه کسی آن را مستقر نموده در حالیکه در هر ثانیه سی کیلومتر از مدار خویش را می پیماید. اما با این وجود در ثبات و استقرار کامل است و اگر لرزیدن صورت گیرد هیچ ساختمان بر روی آن دوام نمی آورد. خداوندا ازدیاد نعمت های خویش را یه ما بنما و آن را از ما نگیر.

آیا زمین را گرد آورنده قرار دادیم؟

از خصوصیات زمین در بر گرفتن و جذب کردن و به خود نزدیک  ساختن است . زمین همه چیز را به خود جذب میکند و وزن اشیا در حقیقت حاصل نیروی جاذبه آن است که با حجم زمین نیز نیز تناسب دارد. یعنی اگر شییء بر روی زمین صد کیلوگرم وزن داشته باشد برروی ماه6/1 آن وزن داراست و انسانی که در زمین شصت کیلوگرم وزن دارد بر روی ماه ده کیلوگرم وزن دارد . پس وزن هر شیی بر روی ماه یا زمین متناسب با قدرت جذب آن است .

سرعت زمین

بتها بهتر اند یا کسی که زمین را قرارگاه و محل استقامت انسان ها ساخته است و در میان آنها رودخانه ها پدید آورده است و برای زمین کوه ها پا بر جا و استوار آفریده است تا قشر زمین را از لرزش نگاه دارد و میان دو دریا مانعی پدیدار کرده است حال با توجه به این ها آیا معبودی با خداست اصلا آنها بیشتر نادان اند .

سرعت زمین یکی از نشانه های بزرگی خداست که بسیاری از مردم نسبت به آن بی توجه بوده و در آن تامل نمی کنند. زمین در خط استوا با سرعتی برابر 1600 کیلومتر به دور خویش می چرخد و با سرعتی برابر سی کیلومتر در ثانیه به دور خورشید می چرخد . یعنی دارای دو نوع حرکت وضعی و انتقالی است اما با این وجود دارای ثبات و استقرار کامل است و حتی به اندازه یک بند انگشت تکان و لرزه ندارد که اگر چنین بود تمام ساختمان های زمین تکان و لرزه می خورد .

کوه ها را می بینی و آن ها را ساکن و بی حرکت می پنداری در حالی که کوه ها مثا ابر ها در حال حرکت هستند این ساختار خدایی است که همه چیز را استوار آفریده است .

اگر پایین ترین نقطه زمین را در دریا ها در نظر بگیریم باید به گودال ماریانا اشاره کرد این نقطه در اقیانوس آرام و جنوب ژاپن واقع شده است .

که حدود دوازده هزار متر پایین تر از سطح دریاست . اما پایین ترین نقطه خشکی در سرزمین فلسطین واقع است.

(منبع : کتاب شگفتی های خداوند در جهان آفرینش- مولف : دکتر محمد راتب نابلسی- مترجم : عبدالباسط عیسی زاده ، محمد آزاد شافعی)

نظرات 4 + ارسال نظر
فرشچی پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ق.ظ

عکس نویسندگان را روی وبلاگ بگذارید

مجتمع کانون تبریز شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:33 ق.ظ http://www.alvanit.com/Cabinet/gallery1/start.htm

سلام. [گل][گل][گل]

دوستان نجومی من! وبلاگ شما خیلی عالی و پر محتواست. ان شا الله همیشه مثل اکنون فعال و پیروز باشید.

گالری مجتمع کانون تبریز اقدام به راه اندازی نمایشگاه مجازی تابلوهای نقاشی مسابقه جهانی نجوم 2009 کرده است. (وب سایت زیر!!)

برای دیدن هر تابلو در اندازه بزرگتر، روی تصویر آن کلیک کنید. [لبخند]

منجم باشی دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ب.ظ http://nojum1404.mihanbb.com/member.php?action=register

سلام دوست عزیز به دلیل اینکه تعداد انجمن های تبادل نظر و بحث برای علاقه مندان به نجوم بسیار کم است ما تصمیم به ایجاد یک انجمن نجومی گرفتیم و
جهت حمایت از این کار نیک شکا اولین کسی باشید که در این انجمن عضو می شوید
علم نجوم ایران نیاز به حمایت دارد. فقط چندثانیه این عضویت طول می کشد. درضمن در پایان هرماه به کاربران فعال جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد
سیستم عضویت:

http://nojum1404.mihanbb.com/member.php?action=register

تارنما ما:www.Nojum1404.ir


با تشکر.

مرکز شماره یک چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:08 ب.ظ http://zhovangha.blogfa.com

سلام
وبلاگتم به زیبای روحته ...از مطالبش لذت بردیم
موفق و شاد شاد باشی مث اسمت... بازم به ما سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد